سوشیانت

از کسانی شویم که زندگانی را تازه می سازند ومردم را به سوی راستی وپارسایی رهنمایی می کنند

سوشیانت

از کسانی شویم که زندگانی را تازه می سازند ومردم را به سوی راستی وپارسایی رهنمایی می کنند

سرو زرتشتی

انگشت اشاره ای

که ان گونه را

نشانه رفته است

گواهی می دهد

که پیش از این

هوایی بوده ای

که آدم را رانده ای به راحتی

از بهشته اش

این موضوع

از زمینه ی سبز باغ و

سبک رمانتیکی

که تنها ایستاده ای

بسان سرو  زرتشتی

کاملن هویداست

با چشمانی از عسل و

پیرهنی از پی روزه ی نیشاپوری

ای فتح الفتوح شیرازی

ای جنگِ جنگِ سی دلم

با من چله نشین بی سلاح

ترا چکار است؟

با خسوف و کسوفی

که هر از گاه

فرو می روی و

 فرا می آیی دوباره در متن غزل هات.

انگشت اشاره ای

که آن گونه را

راست نشانه رفته است

گواهی می دهد

از سیب باغی

که باید چیده شود

که من آدمش نیستم

آدم آن گونه های سیب

که دیری ست تنها گذاشته ای مرا

در سر اندیب

تا تنها بمانی خودت در باغ

با پیرهنی از پی روزه و الف

ای گُمپ گُلم

مهری که از آن خاک

برجان من انداخته ای و

حافظ وسعدی ومولانا رومی

کافی ست

بیا و با من 40 نشین منشین

ای پیروزه ی شیرازی

که من بی سلاحم

بی سلاح

ای فتح الفتوح هبوط.

شاعر :رامین یوسفی

نظرات 1 + ارسال نظر
sadina دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:02

پس زردتشی ها یک جورایی در خت سرو می پرستند.من هر چی راجع به این موضوع تحقیق کردم،بدین مضمون رسیدم.اصلا کلا دارم به وجود پیامبری به اسم زردتشت شک می کنم.یا اینکه شما دارید وجهه او را خراب می کنید.وقتی راجع به سرو ۴۰۰۰ ساله و کهنسال تحقیق می کنم ،آخرش به زردتشی ها ختم میشه.شما تا حالا به علتش فکر کردید؟
اگه میگید سرسبزه،همیشه حیات داره و .. ،این همه درخت دیگه .حتما باید مثل آتیشتون همیشه(دقت کنید همیشه )روشن بمونه.یا اگرم خاموش شد ،یا درخت خشک شد ،میروید سراغ یک درخت دیگه یا شروع می کنید به غر زدن که چرا مواظب نبودیم و درخته یا آتیشه خشک و خاموش شد.لااقل برای حفظ ظاهرم که شده،مشرک نباشید که اگه کسی داره راجع به دینتون تحقیق میکنه،نگه اینا مشرکند.

اولا درخت سرو نشان ایستادگی وآزادی و آزادگی که مقاومت و پایداری را نشان می دهد.
دوما درخت سرو نشانه راستی و پاکی است که یکی از اندیشه های زرتشت است!
سوما طبق استدلال شما اگر ما سرو پرست یا آتش پرستیم،که صد در صد غلطه و ما چند هزار سال قبل از شما خدا رو می پرستیدیم و هنوز هم به آن پایداریم!!!و سرو سبز و آتش همیشه روشن هم تنها نمادی است که گوشه ای از افکار و عقاید ما را نشان می دهد و نشان همبستگی و همازوری ماست!
اگر هم از خشک شدن سرو 4000 ساله ناراحتیم این است که که گوشه ای از تمدن ایرانیان نابود شده است و این ربطی به دین و آیین و مذهب ندارد به ایران و ایرانیان مربوط است!و سالها طول میکشد تا سروی دیگر یا درختی دیگر جای آن را بگیرد!
و در ضمن خشک شدن درخت باعث آلوده شدن محیط زیست می شود که از ایران باستان داریم آب و هوا ،زمین و آتش را نباید آلوده کرد!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد