سوشیانت

از کسانی شویم که زندگانی را تازه می سازند ومردم را به سوی راستی وپارسایی رهنمایی می کنند

سوشیانت

از کسانی شویم که زندگانی را تازه می سازند ومردم را به سوی راستی وپارسایی رهنمایی می کنند

پرده هوا چیست؟





پرده هوا چیست؟

دستگاهی است که به صورت افقی (بالای درب) و یا عمودی (کنار درب) قرار گرفته و با دمیدن پرقدرت جریان هوا، پرده ای نامرئی ایجاد کرده و مانع از تبادل هوای داخل و خارج، ورود حشرات، گرد و غبار، بو، دود، گرما، سرما، بخارات، آلاینده ها و... میگردد.
به طور کلی پرده هوا برای چهار منظور طراحی و اجرا می گردد:

1- جلوگیری از ورود گرد وغبار و خاک، حشرات موذی، دود، بوهای نامطبوع، گاز و بخار هر نوع آلودگی محیطی از محل درب ها که به شکلی در روند تولید و حفظ شرایط کنترل شده آن ایجاد مزاحمت نماید. این موضوع بوی‍ﮊه برای درب هایی که در طول زمان کاری ، مجبور به باز بودن می باشند اهمیت بیشتری پیدا می کند و به این ترتیب با نصب پرده هوا قادر خواهیم بود که عملا در موارد غیر ضروری درب های فیزیکی را حذف کنیم وتردد پرسنل و جابجایی کالا با سهولت بیشتری انجام شود.

2- ایجاد یک پرده نامریی و جلوگیری کننده از تبادل حرارت بین دو محیط : نقش جداکننده پرده هوا مابین دو محیط سرد و گرم مزیت بسیار ارزشمندی در حفظ و کنترل اتلاف انرﮊی می باشد. بوی‍ﮊه آنکه امروزه خنک و مطبوع نگاه داشتن هوای یک ساختمان ( کارخانه و اداره و ... ) در فصل گرم و همچنین گرم نگاه داشتن آن در فصل سرد با صرف هزینه بسیار گزافی صورت می گیرد و پرده هوا قادر است با راندمان بسیار مطلوبی مانع این اتلاف گردد.

3- جلوگیری از ورود بادهای غالب فصلی به داخل سالن ها با وجود باز بودن درب ها،این مزیت بخصوص در فصلهای سرد سال که با توجه سیستم تخلیه هوای ساختمان فشار منفی وجود دارد امکان ممانعت از ورود باد قالب را به وجود می آورد .

4- کنترل انتشار بو و گرد و غبار و هر نوع آلودگی دیگر در کل فضای باز سالن تولید از طریق ایزوله کردن قسمت آلوده کننده با پرده هوا

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد